sábado, 12 de diciembre de 2009

SALSA


Sempre m´ha produït molta vergonya el ball llatí. Ja sabeu que quan anem a eixes sales, sembla que la gent és professional i que mai asolirem aquells objectius. Després de la nit del divendres passat, m’agradaria realitzar una petita reflexió.

Per una banda, està el ball metòdic, aquell ball en el que es realitzen figures molt boniques. Es el ball que generalment s´aprén a les Acadèmies. Per altra banda, tenim el ball més natural, segons el qual es balla i s’improvitza amb la parella. Aquest m’agrada molt més!

Gràcies a mi amiga colombiana Jacqueline, vaig poder experimentar unes interessants sensacions. Sempre m´he mogut molt bé, he sigut una persona rítmica, però el passat divendres em vaig sentir com Patrick Swaize en Dirty Dancing. Una de les conclusions més interessants és que per ballar bé es necessiten dues coses: sentir la música (tenir ritme) i confiança amb si mateix, de vegades aquesta te la dona la parella amb la qual estàs ballant. La meva amiga Jacqueline em va donar moltíssima confiança.

La “salsa” i el “merengue” són ritmes que permeten una llibertat d´expressió en el moviment de cames i peus. La “baxata” és un ritme més carinyós, més sensual, en el que pots arribar a enamorar-te de la teua parella amb molta passió, la distancia entre ambdòs s´acurta i això em resulta interessant. Finalment, tenim el ball del “reggeton”, Amb aquest ball, s´aconsegueix un gran moviment de cadera i cintura: un ball molt excitant. Aquestes 4 modalitats i moltes més contribueixen d´una manera clara a la bona interacció entre persones, a més a més, de fomentar una bona convivència intercultural: tots sabem que en una sala de ball llatí hi ha sempre gent de distintes cultures. Analitzarem minuciosament tots els valors que fomenta el nostre ball.

El ball llatí fomenta la solidaritat: generalment, la gent que sap ballar mostra certa predispocició per ajudar els que no saben. El ball llatí fomenta la comunicació: ballant, sempre mantens alguna conversa, és rarament extrany que no parles amb la persona què tens davant teva miran-te als ulls. Per aquells que busquen estar en forma, el ball llatí fomenta l´esport i ajuda a sentir-nos molt millor. Es pot demanar més?

No hay comentarios:

IMPORTÀNCIA DEL DIÀLEG

La Filosofia mai ens ofereix solucions immediates ni irrevocables. Potser per aquest motiu, molts prefereixen altres camins que siguen m...